Στα πλαίσια του προγράμματος της 4ης ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, προσκαλέσαμε σήμερα Πέμπτη 19 Μαΐου 2022 τον διευθυντή του σχολείου κ. Φραγκίσκο Λάβαρη στην τάξη μας για να μας μιλήσει για τον οικονομικό προϋπολογισμό του σχολείου μας. Δέχτηκε με μεγάλη χαρά και τα παιδιά έλυσαν τις απορίες τους μέσα από μια εποικοδομητική συζήτηση.
Η εκπαίδευση στον οικονομικό γραμματισμό (economic / financial literacy) θεωρείται ότι πρέπει να ξεκινάει από μικρή ηλικία, καθώς ο ρόλος του οικονομικού γραμματισμού στον αυτοέλεγχο και στη διαχείριση των ατομικών πόρων κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντικός (Akhan, 2015)1. Ο οικονομικός γραμματισμός, άλλωστε, εμπεριέχεται στην 7η βασική Ικανότητα, στην Ικανότητα του επιχειρείν, σύμφωνα με τη Σύσταση σχετικά με τις βασικές ικανότητες της διά βίου μάθησης, όπως αυτή προτάθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης (2018). Ειδικότερα, αναφέρεται ότι τα άτομα «θα πρέπει να διαθέτουν γνώσεις οικονομικής επιστήμης και θα πρέπει να κατανοούν τις κοινωνικές και οικονομικές ευκαιρίες και προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένας εργοδότης, ένας οργανισμός ή μια κοινωνία». Παράλληλα, αναγνωρίζεται ως βασική η ικανότητα λήψης οικονομικών αποφάσεων σχετικά με το κόστος και την αξία» (Σύσταση Συμβουλίου της Ευρώπης, 2018: 11).
Σκοπός αυτού του προγράμματος είναι να εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες των πρώτων τάξεων του Δημοτικού σε απλές οικονομικές έννοιες, τις οποίες συναντούν στην καθημερινότητά τους και κυρίως τη διαφοροποίηση που υπάρχει ανάμεσα στις έννοιες «χρειάζομαι» και «έχω ανάγκη», αλλά και να κατανοήσουν έννοιες όπως το εισόδημα, ξοδεύω με υπευθυνότητα και σχεδιάζω τον οικονομικό μου προϋπολογισμό, ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να τις εφαρμόσουν μέσα από απλές δραστηριότητες.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου