Τα νέα μας

Νέα και ανακοινώσεις σχετικές με το 2 ΔΣ Μυκόνου

Για τους γονείς

Αναρτήσεις με παιδαγωγικά άρθρα

Ενημέρωση

Νέα για: εκπαίδευση, Ελλάδα & κόσμο
 

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας - Δράσεις

Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Δημοτικού, με αφορμή την 6η Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας, παρακολούθησαν με προσοχή τις ιστορίες " Τα μπαλόνια της φιλίας" και "Η Μόνα σε καινούριο σχολείο", προβληματίστηκαν, αντάλλαξαν απόψεις και στο τέλος έγραψαν το δικό τους μήνυμα στα δικά τους πολύχρωμα "μπαλόνια της φιλίας", γράφοντας  διάφορες λέξεις και συνθήματα κατά της σχολικής βίας, με κυρίαρχο ένα σπουδαίο μήνυμα για όλα τα παιδιά: "Όχι στη βία... ναι στη φιλία!"



Το Ε1 και το ΣΤ1 συνεργάστηκαν στο πλαίσιο της εβδομάδας κατά της σχολικής βίας και αφιέρωσαν τρεις διδακτικές ώρες για να γνωρίσουν το Θέατρο του Καταπιεσμένου και ειδικότερα την τεχνική του Θεάτρου Φόρουμ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων ανέλαβαν δράση και προσπάθησαν να φανταστούν έναν κόσμο στον οποίο ο καθένας από εμάς υπερασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα με όποιον τρόπο μπορεί, διαμαρτύρεται, όταν έρχεται αντιμέτωπος με ρατσιστικές επιθέσεις και υποστηρίζει το δικαίωμα όλων στην ελεύθερη έκφραση.

Στην τεχνική του Θεάτρου Φόρουμ ο θεατής μίας σκηνής παύει να είναι θεατής και γίνεται ηθοποιός. Ο ηθοποιός γίνεται, επίσης, θεατής. Μάλιστα, τα παιδιά σε ρόλους θεατή-ηθοποιού έρχονται αντιμέτωπα με τις πιο απίθανες ιδέες, με λύσεις που ποτέ δεν είχαν σκεφτεί. Οι μαθητές και οι μαθήτριες προσπαθούσαν με φαντασία, δυναμισμό και θέληση να βρουν μία λύση, ώστε να αλλάξει η πορεία του έργου και να επέλθει ένα τέλος αισιόδοξο. Δεν παραιτούνταν μέχρι να τα καταφέρουν, αποδεικνύοντας ότι δεν αποδέχονται τον ρόλο του καταπιεσμένου, αλλά μόνον αυτόν του αγωνιστή!

Η ιδέα και το θεωρητικό πλαίσιο βασίζονται στο βιβλίο “Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα με Τεχνικές Θεάτρου Φόρουμ για την Πρόληψη και την Κοινωνική Ενσωμάτωση” (Γκόβας Ν. & Ζώνιου Χ., 2010). Τα σενάρια που δραματοποίησαν οι μαθητές/τριες σχεδιάστηκαν από τους εκπαιδευτικούς Αντώνη Τσίτση (Ε1), Φανή Βαλαή (ΣΤ1) και τη θεατρολόγο του σχολείου Ζωή Μανώλη.




Το Β3 παρακολούθησε την ταινία μικρού μήκους «Το παιδί με την κόκκινη γραμμή» και συζήτησαν με τη ψυχολόγο του σχολείου. Δημιούργησαν την παρακάτω αφίσα.



Την Πέμπτη 8/3 οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β1 παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους "το παιδί με την κόκκινη γραμμή" και συζητήθηκε το περιεχόμενό του. Η δράση διήρκησε 1 ώρα. Διαβάστηκε το παραμύθι "Μόνα η χελώνα", και ζωγραφίσαμε μια μεγάλη χελώνα και με κάποιες βιωματικές δραστηριότητες προσπαθήσαμε ώστε να καταλάβουν τα παιδιά πως νιώθει η ηρωίδα του παραμυθιού όταν την εκφοβίζουν και την κακομεταχειρίζονται. Αφού ζωγραφίσαμε όλοι μαζί τη χελώνα, κολλήσαμε πάνω της κάποιες λέξεις που υποδηλώνουν την αγάπη, τη φιλία και το σεβασμό.
 


 

Το Δ2 τη Δευτέρα 6/3 παρακολούθησε ολιγόλεπτα βίντεο με θέμα τη σχολική βία ("διώξε τον νταή χωρίς να τον αγγίξεις", Όλιβερ Μπάτον - ο φλούφλης)

Την Τετάρτη 8/3/2023 προβλήθηκε η βραβευμένη ταινία μικρού μήκους "το παιδί με την κόκκινη γραμμή". Ακολούθησε συζήτηση και καταγραφή συναισθημάτων στον πίνακα από κάθε παιδί.
Την Πέμπτη 9/3 οιμαθητές δημιουργησαν την παρακάτω αφίσα.


Στο Ε2 έγινε συζήτηση με τους μαθητές για το σχολικό εκφοβισμό , προβολή βίντεο και ανάλυση καταστάσεων. Επιπλέον, δημιουργήθηκε αφίσα από τα παιδιά, στην οποία αναγράφονταν συνθήματα κατά της σχολική βίας και μάθαμε με ποιους τρόπους να χρησιμοποιούμε τα χέρια μας σεβόμενοι τα δικαιώματα των άλλων. 

 



Το Α2 θέλησε να περάσει το δικό του μήνυμα.



Με αφορμή την πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας στις 6 Μαρτίου 2023 , το τμήμα Β2 συζήτησε , ενημερώθηκε και έκανε δράσεις σχετικές με το θέμα αυτό . Ο στόχος  είναι:





Στο πλαίσιο της ημέρας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, στο Α3 οργανώθηκε μια απλή και διασκεδαστική  δραστηριότητα με πρωταγωνιστές τους μαθητές, ώστε να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα των διαπροσωπικών σχέσεων και να διερευνήσουν μέσα από το παιχνίδι το πώς εκδηλώνεται η σχολική βία και ο εκφοβισμός. Το παιχνίδι είναι απλό:
Όσες λέξεις κακές μπορώ να πω, άλλες τόσες καλές σίγουρα θα βρω!
Οι μαθητές βγάζουν στην τύχη μέσα από ένα πουγκί ένα καρτελάκι με μία λέξη ή φράση και τη διαβάζουν. Κατόπιν την κολλούν σε ένα φανάρι χρωματισμένο και σχεδιασμένο ώστε να εκφράζει ένα συναίσθημα που η λέξη ή η φράση αυτή προκαλεί. Τα χρώματα του φαναριού είναι:
-Πράσινο : χαρούμενο, ευχάριστο συναίσθημα, αίσθημα αποδοχής                            
-Πορτοκαλί : άβολη διάθεση, αμηχανία, ντροπή
-Κόκκινο : φόβος και στεναχώρια, αίσθημα απόρριψης.
Αφού κολληθούν όλες οι κάρτες, οι μαθητές τις μετρούν και διαπιστώνουν ότι όσες κόλλησαν στα «αρνητικά» φανάρια ,κόκκινο και πορτοκαλί , τόσες κόλλησαν και στο «θετικό» πράσινο φανάρι.
Ο/Η εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί αυτήν την «ισοπαλία» σαν ευκαιρία  για συζήτηση με τους μαθητές ως προς το ποιες λέξεις είναι καλό να χρησιμοποιούμε για να μην  εκφοβίζουμε και να μην πληγώνουμε τους συμμαθητές μας. Προς επέκταση ,μπορεί σε κάθε κάρτα που τραβά ο μαθητής να απαντά αν έχει χρησιμοποιήσει αυτή τη λέξη ή φράση ή αν την έχει δεχτεί και πώς ένιωσε σε κάθε μία από τις περιπτώσεις.







Στο πλαίσιο του μαθήματος των ΑΓΓΛΙΚΩΝ στη B ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, τα παιδιά εισάγονται σε έννοιες κοινωνικού περιεχομένου όπως αυτή του εκφοβισμού (bullying) καθώς επίσης και σε τρόπους αντιμετώπισης αυτού (empowerment) μέσα απο πολυτροπικά κείμενα. Συγκεκριμένα, μέσα από το συνδυασμό της μουσικής, της εικόνας, της αγγλικής γλώσσας και της μουσικοκινητικής δραστηριότητας οι μαθητές μαθαίνουν να χρησιμοποιούν την ξένη γλώσσα κατανοώντας τα βαθιά νοήματα πίσω από τις γραμμές του τραγουδιού σε σχέση με τον εκφοβισμό και τη συναισθηματική χειραγώγηση καθώς επίσης και τη σημασία που έχει να βρίσκουν πάντα τη δύναμη και το σθένος μέσα τους, σαν μικρά λιοντάρια. (Το τραγούδι που χρησιμοποιήθηκε για τον παραπάνω σκοπό ήταν το roar)

Στην ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, η εκμάθηση λεξιλογίου στην αγγλική γλώσσα σε σχέση με τον εκφοβισμό, την κοινωνική απομόνωση αλλά τους τρόπους ενδυνάμωσης των μαθητών είναι εξαιρετικά σημαντική σε αυτό το επίπεδο. Μέσα σε ένα συναισθηματικά ασφαλές περιβάλλον, μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες και role-playing οι μαθητές καταφέρνουν να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους, να σκεφτούν κριτικά και να παράγουν δικό τους υλικό (videoproject) ενώ  ταυτόχρονα έχουν τη δυνατότητα να  καλλιεργήσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Μοναδικοί επισκέπτες

Flag Counter

Συνολικές προβολές σελίδας

Φίλοι

2ο Δημοτικό σχολείο Μυκόνου. Από το Blogger.

Μετάφραση σε άλλη γλώσσα (translate)