Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες του 2ου Δημοτικού σχολείου Μυκόνου θα πραγματοποιήσουν πολύμορφες δράσεις στο χώρο του σχολείου μας.
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΚΟΝΟΥ
ΔΡΑΣΕΙΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ -
ΜΑΡΤΙΟΣ 2020
Τμήμα: Α1
Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020, 4η και 5η διδακτική ώρα
Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά
της Βίας στο σχολείο, θα αφιερωθεί διδακτικό δίωρο την Τετάρτη 4 Μαρτίου σε
δράσεις και δραστηριότητες με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε
θέματα σχολικού εκφοβισμού.
Συγκεκριμένα, θα γίνει παρουσίαση και
ανάγνωση του βιβλίου :
«Οι Νταήδες του Βυθού και ο Ρομπέν των Θαλασσών»
Το βιβλίο εντοπίζει όχι
μόνο το ίδιο το φαινόμενο του εκφοβισμού, αλλά και τις αιτίες του. Η συγγραφέας, Γιώτα Αλεξάνδρου, απευθύνεται
στον αναγνώστη και η συμβουλή της είναι εντέχνως καλυμμένη μα ξεκάθαρη : ''Αν
έχετε πέσει θύμα παλικαράδων, μιλήστε. Μην υποφέρετε σιωπηλά. ''
Μετά την παρουσίαση του βιβλίου θα
ακολουθήσουν δραστηριότητες, ζωγραφιές και εργαστήρια σε μικρές ομάδες για
συζήτηση και διεξαγωγή συμπερασμάτων.
Τμήμα: Α2
Παρασκευή 06/03/2020, 5η
και 6η διδακτική ώρα
Με
αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο, το τμήμα Α2 στις
6/3/20 θα διαβάσουμε το παραμύθι '' Ο Αληθινός Τρικεράτωψ φοβάται;" του Βαγγέλη Ηλιόπουλου. Έπειτα θα
ακολουθήσει δραματοποίηση της ιστορίας του παραμυθιού από τους μαθητές και στη
συνέχεια θα ζωγραφίσουμε. Το θέμα τους θα είναι εμπνευσμένο από το παραμύθι και
γενικότερα από τον εκφοβισμό.
Τμήμα: Α3
Τετάρτη 4 Μαρτίου2020, 4η και 5η διδακτική ώρα
Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας
στο Σχολειό το Α3 θα πραγματοποιήσει προβολή βίντεο με θέμα "Stop
Bullying"(Σταματήστε το Σχολικό Εκφοβισμό) και στη συνεχεία θα ακολουθήσει ανάγνωση αποσπάσματος για
την επιθετικότητα από το βιβλίο "Πρόγραμμα Ανάπτυξης Συναισθηματικής
Νοημοσύνης".
Τμήμα: Β1
Τετάρτη 4 Μαρτίου2020, 5η και 6η διδακτικές ώρες
Οι δράσεις
θα καλύψουν 2 διδακτικές ώρες και θα διαδραματιστούν εντός του πλαισίου της
τάξης.
Εισαγωγή στο θέμα του σχολικού εκφοβισμού
και τον αγγλικό όρο bullying.
Μελέτη περίπτωσης μέσω εποπτικού
υλικού (βίντεο 1) Προβολή &Σχολιασμός
Συζήτηση με τη μορφή ερωταπαντήσεων,
ακολουθούμενη με την αντίστοιχη δραματοποίηση από πλευράς
μαθητών/-τριών (βίντεο 2 ως προς το περιεχόμενο)
Face painting με μηνύματα κατά
της βίας
Επισυνάψεις
βίντεο:
1. "Μια
εκπαιδευτική ιστορία για το bullying - Όλιβερ Μπάτον
https://youtu.be/qvmBbdNzJJU
Τμήμα: Β2
Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020 , 5η και 6η διδακτική ώρα
Mε αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας
στο Σχολείο θα πραγματοποιηθεί στο τμήμα Β2 συζήτηση σχετικά με το συγκεκριμένο
θέμα, προκειμένου οι μαθητές να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με αυτό. Επίσης θα
ακολουθήσει προβολή των βίντεο "Είναι σχολικός εκφοβισμός;" και
''Σχολική βία...το παιχνίδι με τα μήλα" και δημιουργία αφίσας.
Τμήμα: Γ1
Την Τετάρτη
04/03/2020 το Γ1΄θα αφιερώσει την 4η και 6η διδακτική ώρα σε δράσεις
ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας μεταξύ των
μαθητών.
Ειδικότερα
θα προβληθούν τα εξής ολιγόλεπτα βίντεο: «Διώξε
τον νταή χωρίς να τον αγγίξεις»,
Μια εκπαιδευτική ιστορία για το bullying-
Όλιβερ Μπάτον Αnti Bullying Animated Short Film Project
και η βραβευμένη μικρού μήκους ελληνική ταινία
«Το παιδί με την κόκκινη γραμμή».
Θα ακολουθήσει
συζήτηση - ανταλλαγή σκέψεων και θα τελειώσουμε με την κατασκευή μιας αφίσας,
με μηνύματα κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού, με τη συμμετοχή όλων των
μαθητών του τμήματος.
Τμήμα: Γ2
Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020, 1η και 2η
διδακτική ώρα
1η
διδακτική ώρα: Προβολή ταινίας «Το παιδί με την κόκκινη γραμμή».
2η διδακτική ώρα: Ακολουθεί συζήτηση και παιχνίδι ρόλων.
Τμήμα: Γ3
Την Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020 το 2ο διδακτικό δίωρο θα
προβάλλω στο Γ2 την ταινία “Τα παιδιά της χορωδίας”. Θα ακολουθήσει συζήτηση σε
κύκλο για την Αγάπη, τον Φόβο, τον Θυμό και τη Χαρά. Τις επόμενες εβδομάδες στα
πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης σκοπεύω να εκτυπώσω τα αντίστοιχα συναισθήματα από
το βιβλίο μου για να εκφραστούν μέσω ζωγραφικής και γραπτού λόγου.
Τμήμα: Δ1
Τρίτη 3 Μαρτίου
2020 - 3η και 4η διδακτική ώρα
Ανάγνωση Παραμυθιών από το διαδίκτυο
"Τα μπαλόνια της φιλίας" και " Η Μόνα σε καινούριο
σχολείο",
αφορμή για συζήτηση
προκειμένου να ενημερωθούν οι μαθητές για τις διάφορες μορφές βίας και τις
επιπτώσεις.
Τετάρτη 4/3 - 6η διδακτική ώρα
Προβολή βίντεο- "Εκπαιδευτική ιστορία για το bulling,Όλιβερ
Μπατον"
Συζήτηση για τους
τρόπους αντιμετώπισης
Πέμπτη 5/3-5η διδακτική ώρα
Εικαστική κατασκευή με μηνύματα φιλίας
Τμήμα: Δ2
Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020. 1η και 2η διδακτική ώρα
Διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο
για τον σχολικό εκφοβισμό.https://www.hamogelo.gr/gr/el/diadrastiko-ekpaideitiko-ergaleio/
1η ώρα: παρακολούθηση της διαδραστικής παρουσίασης.
2η ώρα: Ακολουθεί συζήτηση και παιχνίδι ρόλων.
Τμήμα: Δ3
Τετάρτη 4
Μαρτίου 2020
3η και 4η διδακτική ώρα
Στα πλαίσια της Πανελλήνιας
Σχολικής Ημέρας κατά της Βίας στο σχολείο θα πραγματοποιηθούν στο τμήμα οι παρακάτω
δράσεις:
Ανάγνωση παραμυθιών από το διαδίκτυο "Τα μπαλόνια της φιλίας" και
"Η Μόνα σε καινούργιο σχολείο".
Συζήτηση προκειμένου να ενημερωθούν οι μαθητές για τις διάφορες μορφές βίας
και τις επιπτώσεις της.
6η διδακτική ώρα
Δημιουργία αφίσας με μηνύματα φιλίας.
Τμήμα: Ε1
Τετάρτη 4
Μαρτίου 2020
1η και 2η διδακτική ώρα
Στο πλαίσιο
της Πανελλήνιας σχολικής ημέρας κατά της βίας στο σχολείο, στο τμήμα θα
πραγματοποιηθεί την 1η και τη 2η ώρα της Τετάρτης 4/3/2020 συζήτηση για αυτό το
θέμα.
Παράλληλα,
θα τρέξουν 2 βιωματικές δράσεις.
- το πείραμα με τα μήλα: 2 εξίσου
εμφανίσιμα μήλα, ένα εξ αυτών έχει πληγωθεί στο εσωτερικό του από πριν και
κατά τη διάρκεια της συζήτησης διατυπώνονται άσχημες εκφράσεις κατά αυτού.
Στο τέλος κόβονται και τα δύο στη μέση και διακρίνεται το πληγωμένο
εσωτερικό παραλληλίζοντάς το με ανθρώπους που δέχονται "άυλα
χτυπήματα".
- το πείραμα με το ρύζι: σε τρία
βάζα τοποθετείται ρύζι βρασμένο, σφραγίζονται και στο καθένα αναγράφεται
αγάπη, μίσος, αγνόηση. Καθημερινά, για ένα μεγάλο διάστημα, τα βάζα και το
περιεχόμενό τους γίνονται αποδέκτες των αντίστοιχων συναισθημάτων που
αναγράφονται πάνω τους. Η σχετική βιβλιογραφία αναφέρει ως αποτέλεσμα πως
το ρύζι στο κάθε βάζο εξελίσσεται διαφορετικά.
Τμήμα: Ε2
Την Τετάρτη 4
Μαρτίου2020 την 1η και 2η διδακτική ώρα
θα πραγματοποιηθεί δράση ευαισθητοποίησης των παιδιών έναντι του σχολικού
εκφοβισμού. Η δράση θα περιλαμβάνει τα εξής:
1) προβολή παρουσίασης ήρωας ή καρφί, συζητώντας με τα παιδιά ποια γεγονότα
μπορούν να λύσουν μόνα τους και ποια είναι απαραίτητο να ενημερώσουν κάποιον
ενήλικα.
2) προβολή εικόνων σε μορφή κόμικ όπου υπάρχουν παιδιά σε ρόλο θύτη και
θύματος καθώς και παιδιά που παρακολουθούν το συμβάν. Συζήτηση ως προς τον
τρόπο αντίδρασης των παιδιών.
3) Δραματοποίηση της προβολής.
4) Ερωτηματολόγιο με τίτλο "μήπως έχω γίνει και εγώ θύτης"
5) Συζήτηση με θέμα τον Αυστραλό εννιάχρονο, θύμα σχολικού εκβιασμού
6) Ομαδική εργασία των μαθητών με θέμα "Μήνυμα κατά του σχολικό
εκφοβισμού".
Τμήμα: Ε3
Παρασκευή 06/03/2020, 5η-6η διδακτική ώρα
Ενασχόληση διδακτικού δίωρου: προβολή βίντεο μικρού μήκους με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, συνεντεύξεις με παιδιά που έχουν υποστεί βία αλλά και υπήρξαν και θύτες. Μεγάλο κολάζ με θέμα: λουλούδι που ανθίζει ποτίζοντας το με θετικά συναισθήματα , κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από τους μαθητές .
Ενασχόληση διδακτικού δίωρου: προβολή βίντεο μικρού μήκους με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, συνεντεύξεις με παιδιά που έχουν υποστεί βία αλλά και υπήρξαν και θύτες. Μεγάλο κολάζ με θέμα: λουλούδι που ανθίζει ποτίζοντας το με θετικά συναισθήματα , κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από τους μαθητές .
Τμήμα: ΣΤ1
Παρασκευή 6/3/2020, 5η-6η διδακτική ώρα
Συζήτηση για τη διερεύνηση των προϋπαρχουσων αντιλήψεων των μαθητών για την έννοια του σχολικού εκφοβισμού, ευαισθητοποίηση και ενημέρωση τους για τις διαφορές μορφές βίας.
Δημιουργία μικρών ιστοριών με τη μορφή κόμιξ, σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό.
Προβολή ταινίας μικρού μήκους «Ήρωες» του Γιώργου Χιώτη.
Συζήτηση για τη διερεύνηση των προϋπαρχουσων αντιλήψεων των μαθητών για την έννοια του σχολικού εκφοβισμού, ευαισθητοποίηση και ενημέρωση τους για τις διαφορές μορφές βίας.
Δημιουργία μικρών ιστοριών με τη μορφή κόμιξ, σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό.
Προβολή ταινίας μικρού μήκους «Ήρωες» του Γιώργου Χιώτη.
Προβολή βίντεο «Νίκησε τον νταή χωρίς να τον
αγγίξεις».
Συζήτηση για τρόπους αντιμετώπισης.
Συζήτηση για τρόπους αντιμετώπισης.
Τμήμα: ΣΤ2
Παρασκευή 06 Μαρτίου 2020: 3η
και 4η ώρα διδακτική ώρα
3η διδακτική ώρα: παρακολούθηση βίντεο
4η διδακτική ώρα: Διάλογος - συζήτηση
Τμήμα: ΣΤ3
Την Παρασκευή
6 Μαρτίου 2020, το πρώτο διδακτικό δίωρο
, θα παρακολουθήσουμε τις ταινίες μικρού μήκους ¨Δίχως δικαιολογία "
και '' Νίκησε τον νταή χωρίς να τον αγγίξεις'' .
Θα ακολουθήσει διάλογος πάνω στις ταινίες και
κατασκευή αφισών με συνθήματα κατά της σχολικής βίας.
Εκπαιδευτικοί
Τάξεων Υποδοχής (ΖΕΠ I και ΖΕΠ II)
Στα
πλαίσια της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας κατά της Βίας στο Σχολείο τα τμήματα
ΖΕΠ I
και ΖΕΠ II
θα ηχογραφήσουν ραδιοφωνικό μήνυμα την Τετάρτη 4/3.
Το
ραδιοφωνικό μήνυμα θα δημιουργηθεί από τους μαθητές της ομάδας Μαθητικού ραδιοφώνου
του σχολείου μας και θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του European school radio.
Εκπαιδευτικοί
Αγγλικών
ΤΜΗΜΑΤΑ : Δ1, Δ2, Δ3
2 Διδακτικές Ώρες την Πέμπτη 05/03/20 και
την Παρασκευή 06/03/20
ΔΡΆΣΗ 1η : Το πληγωμένο
μήλο
Πείραμα
με δύο κόκκινα μήλα.
Η
εκπαιδευτικός πριν μπει στην αίθουσα χτυπάει το ένα από τα
δύο μήλα στο πάτωμα, πολλές φορές.
Στη
συνέχεια ρωτά τους μαθητές της τι άποψη είχαν για καθένα από τα δύο φρούτα
και πετάει το ένα μήλο (το χτυπημένο) στο πάτωμα λέγοντας ότι είναι
αηδιαστικό, ότι έχει τρομακτικά άσχημο χρώμα και το κοτσάνι του είναι πολύ
κοντό και ενθαρρύνοντας τους μαθητές να κάνουν το ίδιο.
Η
εκπαιδευτικός, στο δεύτερο μήλο μιλάει ευγενικά και οι μαθητές ακολουθούν
«Είσαι υπέροχο μήλο», «η φλούδα σου είναι όμορφη», «τι ωραίο χρώμα που έχεις».
Τέλος
, η εκπαιδευτικός κόβει στη μέση τα δύο μήλα για να φανούν οι διαφορές τους. Το
ένα θα είναι μελανιασμένο και μουλιασμένο ενώ το άλλο αστραφτερό και ζουμερό.
Με
αυτόν τον τρόπο , τα δύο μήλα δίνουν στα παιδιά να καταλάβουν τις αθέατες
επιπτώσεις της λεκτικής βίας.
Ακολουθεί
συζήτηση .
ΔΡΆΣΗ
2Η : Παρακολούθηση των σύντομων βίντεο
ΤΟ
ΚΑΝΑΡΙΝΙ ΠΟΔΉΛΑΤΟ΄ και ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ακολουθεί
συζήτηση και σχετικό λεξιλόγιο στην Αγγλική Γλώσσα.
ΤΜΗΜΑΤΑ : ΣΤ1, ΣΤ2, ΣΤ3
ΔΡΆΣΗ 1η :
Τοποθέτηση αυτοκόλλητων στα σκαλοπάτια του σχολείου με λέξεις ενάντια στη
σχολική βία και τον σχολικό εκφοβισμό.
(Δείτε συνημμένα αρχεία)
ΔΡΆΣΗ 2η : Παρακολούθηση των σύντομων βίντεο
«Δεν
φοβάμαι να μιλήσω» και «Μην πέσεις στην παγίδα»
Ακολουθεί
συζήτηση και σχετικό λεξιλόγιο στην Αγγλική Γλώσσα.
Παρασκευή 6
Μαρτίου 2020
Τμήματα Ε2 και
Ε3
Οι μαθητές
θα δουλέψουν ομαδικά και θα δημιουργήσουν αφίσες με μηνύματα στην αγγλική
γλώσσα σχετικά με το bullying αφού πρώτα προηγηθεί συζήτηση και διάλογος.
Α-Β Δημοτικού:
Γνωριμία και εξοικείωση με τα συναισθήματα μέσω
τραγουδιών και δραστηριοτήτων.
Γ
Δημοτικού:
Προβολή Βίντεο «Η ξένη» και δημιουργία Αφίσας με
θέμα τη σχολική Βία.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας σε συνεργασία με τους
δασκάλους των τμημάτων με θέμα «Συναισθηματική αγωγή και ενσυναίσθηση». Στα πλαίσια του προγράμματος θα παρουσιαστούν σχετικά βίντεο και θα
πραγματοποιηθούν ασκήσεις γνωριμίας και
εξοικείωσης με τα συναισθήματα. Οι μαθητές θα διδαχθούν πώς να εκφράζουν
και να εξωτερικεύουν τα συναισθήματά τους , ώστε να οδηγηθούν σε πιο
αποτελεσματική επικοινωνία και να αποφευχθούν όσο το δυνατό περισσότερο οι
εντάσεις μεταξύ τους.
Δ
Δημοτικού:
Προβολή
Βίντεο «Η ξένη» και δημιουργία Αφίσας με θέμα τη σχολική Βία.
Ε-ΣΤ
Δημοτικού:
Συμμετοχή στον σχολικό διαγωνισμό «Σέβομαι τη Διαφορετικότητα» και δημιουργία εργασιών στο power point.
Εκπαιδευτικοί
Φ.Α.
Παρασκευή
6 Μαρτίου 2020, 6η διδακτική ώρα, τάξεις Δ,Ε,ΣΤ.
Οι
μαθητές/τριες θα σχηματίσουν με τα σώματα τους στον προαύλιο χώρο μηνύματα
κατά της σχολικής βίας.
Εκπαιδευτικός
Μουσικής
Παρασκευή
6 Μαρτίου 2020, οι τάξεις Γ1, Δ1 και Δ3 θα τραγουδήσουν και θα
ακούσουν τραγούδια με θέμα τη βία στο σχολείο.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου